Skip to main content

Topic: Build log ... stojedinica (Read 81089 times) previous topic - next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Odg: Build log ... stojedinica

Reply #135
Bravo kolega, odlićna tema, puno za naučit..... Ako ima kakav nastavak bilo bi super.....

Odg: Build log ... stojedinica

Reply #136
Ima gdje na netu skinut nacrte za krila ?

Odg: Build log ... stojedinica

Reply #137

Ima gdje na netu skinut nacrte za krila ?
Ima, ali na kakva krila točno misliš ?

Obzirom na iskazan interes za ovu temu, uskoro nastavak sa pričom 'izrada kompozitne ramenjače'.

Damir

 

Odg: Build log ... stojedinica

Reply #138

Ima, ali na kakva krila točno misliš ?

Pa za v-tail kao u postu #44 i krila kao u postovima #84/85/86...
Ili još bolje- kak da netko krene u izradu krila sam ? Od kud da skine nacrte i kak da počne sam polako ?

Odg: Build log ... stojedinica

Reply #139
Pa za v-tail kao u postu #44 i krila kao u postovima #84/85/86...
Ili još bolje- kak da netko krene u izradu krila sam ? Od kud da skine nacrte i kak da počne sam polako ?
V-rep je ovdje, upute u topic-u, a za krila se ćujemo.
Damir

Odg: Build log ... stojedinica

Reply #140
ludnica ;)

Odg: Build log ... stojedinica

Reply #141
Treršnjevački mališani u akciji(B&H). Mi krećemo...
Započeli smo sa uzradom d-boxa za uške...
Prvo smo izrezali karbonsku tkaninu na približnu dimenziju.
 
 
 

Odg: Build log ... stojedinica

Reply #142
Nakon krojenja usmolili smo platno te izvukli višak smole.

Odg: Build log ... stojedinica

Reply #143
Usmoljeni karbon smo stavili na kalup (pozitiv), perko njega stavili foliju, sve zajednu stavili u vakum i stavili u grijanu kutiju na cca 60* C sljedećih 24 h.

Odg: Build log ... stojedinica

Reply #144
dobra pecnica :) :)




Odg: Build log ... stojedinica

Reply #145
pitanje za iskusnije...


nacin izrade krila koji je prikazan je bez elerona, nisam nikada radio konstruktivno krilo s eleronima ili flapsom za jedrilicu.. kako izvesti u slicnoj tehnici izrade te elemente.


tocnije kako dobiti zadovoljavajucu cvrstocu  i malu ukupnu tezinu, krilca raditi od pune balze brusenjem ili isto konstruktivna ..


Jos jedno pitanje, prakticnija su mi krila u dva dijela , ok... znam da to donosi dodatnu tezinu  ali ne natjecem se pa nije toliko bitno.. kako izraditi i od kojeg materijala spoj remenjaca , tocnije vise me zanima kako izvesti  dosjed u krilu za recimo karbonsku cjevcicu, kolika je optimalna duzina iste .


puno pitanja ali nisam nasao raspravu na tu temu ..


Lp Zoran


Ps ako zagadujem temu neka se prebaci u novu..

Odg: Build log ... stojedinica

Reply #146
Elerone možeš dodati tako da određeni broj rebara na krajevima krila skratiš odozada, ugradiš im vertikalni kraj-letvicu na koji onda pričvrstiš eleron (koji je tada zapravo pomični kraj profila određene površine).

Eleron može biti konstruktivan, puni komad balse ili perforirani komad balse, ovisno o želji graditelja.
Spajanje pantima ili Tesa-trakom, po izboru. Čim bliže trupu modela ugradi se izmedju dva rebra podloga od npr. 1,5 mm aviošpera. Prvo i zadnje rebro , tj. prije i poslije elerona rebro je ojačano sa npr. 1,5 mm aviošperom!
Izbušiti rebra do serva u debljem dijelu profila za provođenje kablova do serva.

Kod flapsa je malo drugačije jer to treba biti puno čvršće obzirom da je u spoju krila  i otvranjem flapsa veće površine pro brzini generiraju se prilične sile, pa se tu za kraj rebara ugraqđuje učvršćenje poput male pomočne ramenjače. Može se izvesti i flaps sa jednim jačim servom , umjesto dva (ako se napravi krilo koje nije djeljivo u sredini).

Ako se radi djeljivo krilo u sredini, srednji dio se napravi iz jednog komada kojem se u sredini ugradi cjevčica-vodilica za spoj-taj spoj se obavezno omota kevlarnim koncem ili sl. (carbon, aluminij, kevlar, mesing ili bakar, za vodilicu treba imati spojku 'kuplung' od čelika ili karbona koji točno 'paše' ).

Krilo se po dvoršetko gradnje (prije presvlačenja) prereže u sredini čime se dobije točno dosjedanje polovica; sve se izbrusi i ugradi se bočno učvršćenhje (komad saviošpera ili carbona) i rupe za šarafe kojima se krilo spaja za trup.

Ako nisam bio dovoljno jasan, potražim skice , pa postam ovdje.

Damir

Odg: Build log ... stojedinica

Reply #147
slike uvjek dobro dodu ali recimo da je jasno ;)


A ono da se sve ugradi u srediste centroplana i onda se razreze je sasvim logicno ali ne bi se toga nikada sjetio , hvala ;)

Odg: Build log ... stojedinica

Reply #148
Hvalevrijedna tema i sav trud Damire!

...pa da krenem  :)

Da nastavim....stražnji nosač krila, odnosno šaraf za učvršćenje trebalo bi izvesti tako da poliamidno tijelo šarafa pukne u momentu udara i nekako spasi krilo od veće štete...
Prvo, šaraf je 5 mm, maticu valja točno ubaciti u komad, recimo smrekove daščice debljine cca 4 mm,

Sa kojim lijepilom se plasticna matica lijepi u balzu?
Pitam zbog epoksia, koji je najcvrsci, ali jel se prima za te matice?

Da li se u praksi desavalo da taj vijak od plastike, stvarno pukne i smanji stetu na krilima i trupu?

Lijepljenje tailboom-a, dakle 'štapa' u glavu trupa nije neka mudrost, ali ga treba precizno centrirati.

Sa kojim lijepilom? Pretpostavljam epoksi.

Šmekeri tvrde da takve motorčiće treba uhodati u vodi, da bi se postigla maksimalna snaga . Dakle, vrtnjom motora u vodi skida se izvjestan sloj grafita sa četkica, koje onda bolje sjednu na kolektor, uz manji otpor i veći broj rpm/min.
Da korozija ne zahvati motor, koristi se destilirana voda i kada se motor izvadi iz tog jacuzzija, osuši se u radu fenom i ležajevi podmažu sa malo ulja.

U postu pise da motor mora raditi. Ja samo utvrdujem gradivo pitanjem/konstatacijom i trebam potvrdu.

Motor mora raditi cijelo vrijeme, od prije nego se uroni u vodu, do kraja susenja sa fenom!?!?
Baterije ce izdrzati?


Za sad toliko ... mislim da nije kraj   ;)
Futaba T14SG & T10CP / MXS EXP 64" / Xperience 132" / Spirit V2 80" / DLG Vortex 60" / NAN Nelly 72" / FPV Quad 500 & 290 &250 & 190 size / FS Dominator / MXS hybrid 49" / Hummer EPP 40"
https://sites.google.com/site/trenutakuvremenu / https://sites.google.com/site/deepskyhunters

Odg: Build log ... stojedinica

Reply #149
Da nastavim....stražnji nosač krila, odnosno šaraf za učvršćenje trebalo bi izvesti tako da poliamidno tijelo šarafa pukne u momentu udara i nekako spasi krilo od veće štete...
Prvo, šaraf je 5 mm, maticu valja točno ubaciti u komad, recimo smrekove daščice debljine cca 4 mm,
Sa kojim lijepilom se plasticna matica lijepi u balzu?
Pitam zbog epoksia, koji je najcvrsci, ali jel se prima za te matice?

Da li se u praksi desavalo da taj vijak od plastike, stvarno pukne i smanji stetu na krilima i trupu?

Poliamid se teško lijepi: ovu maticu zapravo 'utopim' u epoxy, ona je kao u nekoj košuljici ,'gačama' koji je drže sa svih strana osim tamo gdje naliježu krila i na samim navojima.

Stvar sa poliamidnim šarafom funkcionira, ali je teško procjeniti debljinu koja još drži, ali sigurno puca kada udariš.
Prije dvije godine opizdio sam mojom greškom modelom o ledinu, njuška trupa se rascvala kao suncokret a zahvaljujući plastičnom šarafu koji je popusti, krila su se oslobodila, odletjela naprijed i prošla bez ogrebotine ili napuknuća, letim ih i dalje  :D !
Lijepljenje tailboom-a, dakle 'štapa' u glavu trupa nije neka mudrost, ali ga treba precizno centrirati.
Sa kojim lijepilom? Pretpostavljam epoksi.

Da, epoxy, no problem je kada lijepiš epoxy-em dve stvari koje su od -epoxy-a: treba obje strane malo grublje prebrusiti i otprašiti da se dobro prime, inaće bilo je izlijetanja glave kod lošeg postupka ljepljenja !!!
Šmekeri tvrde da takve motorčiće treba uhodati u vodi, da bi se postigla maksimalna snaga . Dakle, vrtnjom motora u vodi skida se izvjestan sloj grafita sa četkica, koje onda bolje sjednu na kolektor, uz manji otpor i veći broj rpm/min.
Da korozija ne zahvati motor, koristi se destilirana voda i kada se motor izvadi iz tog jacuzzija, osuši se u radu fenom i ležajevi podmažu sa malo ulja.

U postu pise da motor mora raditi. Ja samo utvrdujem gradivo pitanjem/konstatacijom i trebam potvrdu.

Motor mora raditi cijelo vrijeme, od prije nego se uroni u vodu, do kraja susenja sa fenom!?!?
Baterije ce izdrzati?

Svrha vode je da poveća trošenje četkice na mjestu kontakta sa kolektorom: meni se ta tehnologija uhodavanja brushed nikada nije svidjala, ali postupao sam po sistemu 'kud ovce tud i .... :D ).
Kasnije smo prešli na uhodavanje sa niskim naponom 'na zraku bez vode' u višesatnom trajanju , pri niskom broju obrtaja i kasnijim ispiranjem sa nekorodirajućim sredstvom, kakvo je nor. 'Brake cleaner'. Mjerenjem broja okretaja na elisi opravdava ovaj postupak bez vode. Klizni ležajevi podmazuu se sa posebnim 'bushed oil'.
Ovakvu uhodavanje je besmisleno za brushless, a svi bolji punjači, kao nor iCharger ima program baš za break-in brushed motora.
Za sad toliko ... mislim da nije kraj   ;)
Slobodno pitaj tu smo !
Damir