A ono kaj sam ja polovio kazu ovako:
1) Koristi se iskljućivo RATE gyro. Danas uglavnom žiroskopi imaju i RATE i HeadingHold. Mogu se isprogramirati da koriste samo RATE mod, ali je bolje i jeftinije kupiti onaj koji ima samo RATE.
Razlika je u tome što se HH mod vraća u položaj prije kojeg je poćelo djelovanje sile, dok RATE mod samo kompenzira nastalu silu. HH je super kod helikoptera, ali u avionima može biti problematićan. npr. Prilikom polijetanja, dok eleroni jos nisu djelotvorni HH žiro će ih otkloniti do maksimuma u pokušaju da kompenzira okretni moment motora. Onda u trenutku kad avion odljepi.... pljas. Servaći i žiro nisu toliko brzi da na vrijeme isprave.
Uz to HH žiroskopi drugaćije reagiraju na silu i imaju drugaćiju krivulju otklona komandi. Najbezbolnije i najbrže je stoga koristiti RATE žiroskope, baš za avione.
2). Žiroskopima smetaju vibracije. Neki su osjetljiviji više od ostalih. Zato se za montiranje žiroskopa uglavnom koriste posebne samoljepljive spužvice. Ima ih tvrdjih, meksih, debljih i tanjih. Deblje/ mekše se koriste kod većih vibracija, uglavnom na nitro/benzinskim modelima.
Žiro možete osigurati vezicom ili čičak trakom, ali nesmijete zatezati previše kako nebi prenjeli vibracije na žiro, onda ste bez veze stavljali spužvicu
3) Žiro otklanja komade SUPROTNO od smjera sile. Znaći ako nagnete model lijevo komande moraju odraditi kao da ste dali palicu DESNO. Isprobajte žiro na stolu, a preporućam i prije svakog leta. Ukoliko otklanja komande na krivu stranu ukljućite revers prekidać na žiru (ne na stanici). Ako žiro nema revers prekidać morat će te ga okrenuti „naopako“
4) Svaki žiro se mora montirati u točno određenom položaju kako bi reagirao na određenu os. Način monitranja obićno je napisan u uputstvima koje dodju sa njime. Uglavnom je to okomito na os koju kontrolira. Nemora biti u centru rotacije, ali što bliže to bolje.
5) Na svim žiroskopima se može podesiti osjetljivost tj. gain. Za prvi let probajte sa malim gainom, 10% - 20%. Sa malim gainom, ako i fulate nesto i žiro poblesavi moći će te spasiti model. Ako je sve ok povećajte na 30% - 40%. Ovo zavisi od vjetra. Jači vjetar = manji gain.
Gain podižite polako, za 2% dok model ne počne oscilirati (wagging) onda smanjite zericu.
Na skupljim žiroskopima gainse da podešavati preko stanice, dodatnim kanalom. Tako si možete složiti više različitih gainova. Npr. Za polijetanje slijetanje skroz mali, za normalni let veći i za vjetrovito malo manji.
6) Luft i zazor u servu i linkovima će otežati život žiroskopu i dobiti će te oscilacije pri manjim osjetljivostima.
7) Veći gain će smanjiti i okretnost po osi, pa nemojte pretjerivati. Igrajte se dok ne nadjete vrijednost koja vam odgovara. Žiro neće smanjiti otklone komandi, samo kutnu brzinu. Imajte to na umu.
GWS Gyro InstallEvo par modela žiroskopa koje je ekipa isprobala i rade.
GWS PG-03 Rate gyro
Jeftilen GWS gyro, Dosta „drifta“ pri promjenama temperature. Ima potenciometar kojim centrirate servo kako bi rješili „drift“. Drift je curenje po naški
Znaci morate ga montirati tako da možete do tog potenciometra malim šerafcigerom
Esky 704A Rate gyro (Silver gyro w/ Blue label)
Dosta nosjetljiv na vibracije, ima revers prekidač.
Futaba GY240 gyro.
Koristi se sa AVCS iskljućenim. AVCS je Futabino fancy ime za HeadingHold.
Isto neosjetljiv na vibracije i dobro upija. Upije i malo okretnosti usput pa povećajte hod servaća da kompenzirate.
Neki koje su probali, ali ni u RATE modu ne rade bas najbolje
Esky 704A (blue/black), Esky 704B (purple/Black), Colco GY400, Logitech 2100, MKS 292, Telebee