Sad sam probao usporedne testove firmware-a jedne i druge kamere - mislim da tu nema magije, ako je isti CMOS senzor, onda je i jedna i druga slika u banani ako nema dosta svjetla, barem što se tiče snimke.
http://www.youtube.com/watch?v=z2LGR0yTK70Međutim, ako se ekspozicija postavi na maximum: 128, onda je video izlaz svjetliji, bolje se vide detalji u sjeni i polumraku. K tome, ja sam experimentalno utvrdio da je seting bijele boje na "sunčano" najbolje, jer su svi senzori nekako podjednako zastupljeni, dok je kod "auto" plava boja dominantna (plavi ton u mraku).
Bilo bi najbolje uzeti IR leću - ona koja nema IR cut filter, samo bi u tom slučaju snimke bile ljubičaste. Razlog je što od RGB filtera na sub-pixelima, plavi filter ima manu, koja se može iskoristiti kao vrlina pri slabom svjetlu, a to je - taj filter (plavi) ima dvije valjne duljine na kojoj propušta najviše svjetla na senzor: plava i infra-crvena. Ova druga se interpretira kao plava, pošto je plavi sub-pixel jače osvjetljen, a finalna interpretacija je suma svih boja u RGB matrici.
Još bolja varijanta, koja se primjenjuje u astronomiji je crno-bijela kamera. Boje se dobiju tako da se ispred stave filteri - ili RGB varijanta ili LRGB (Luminence, Red, Green, Blue). Ovo "Luminence" daje svjetlinu i oštrinu slici, dok RGB komponente samo daju "tintu", tj. oboje sliku. Za FPV to nije nikakva korist. Starije varijante NTSC kamera su imale RGB rotirajući filter, pa je slika bila kod pomicanja kamere svjetlucava u tri boje. Ne znam kako danas stvari stoje sa NTSC CMOS senzorima, no mislim da je isto, jedino je finalno analogno kodiranje signala za boju drugačije.
Ako se može naći, onda je dobro tražiti leću sa što manjim F-stop brojem. Taj broj je odnos žarišne udaljenosti i promjera najužeg dijela leće (uobičajeno onog prema senzoru), F=fokalna udaljenost/promjer leće. Gotovo svi prodavači kamera spominju osjetljivost u lux-ima, ali za leću sa F=1.2, koja je najskuplja, a još teže je naći istu za široki kut snimanja. Uobičajene vrijednosti su od 2.1 do 2.8, ili nema podataka. Jedina leća koju sam vidio po pristojnoj cijeni je ova sa F1.6:
http://www.ebay.com/itm/M12-x-0-5-Board-Lens-Wide-Angle-170-Degree-2-1mm-1-3-F1-6-Video-Camera-CCTV-IR-/182015056803?hash=item2a60f15ba3:g:V88AAOSwd0BVyn6jNo, to je leća bez IR cut filtera. Isti se može nabaviti ovdje:
http://www.ebay.com/itm/9-5mm-Optical-UV-IR-CUT-filter-UV-IR-Blocking-filter-for-camera-astronomy-lens-/141195310727?hash=item20dfe57687:g:V2wAAMXQCgpRxV~3Ima jedna caka, koju sam izgleda promašio kad sam stavljao taj filter na onu zoom leću: treba se paziti na orijentaciju IR cut sloja... nisam siguran gdje on mora biti okrenut, a ja sam ga stavio... eh, otprilike. U tom slučaju, "lens flare" je dominantan, a čini mi se da ima i malo distorzije kod nekih zoom namještanja.
Vidim da postoje novije verzije firmware-a za mobius, no bojim se staviti... Primjetio sam da sa svakim novim firmwareom dolazi neko kašnjenje pri paljenju kamere. Možda ima nekih prednosti, možda ne. Nisam čuvao stare verzije FW file-ova, tako da... Bolje da ostane kako jeste.
Za one koji vole GoPro, čuo sam od ljudi koji imaju ranije verzije da je slika u polumraku isto tako nikakva - sa puno točkica (snijeg). Tek je verzija GoPro kamere 4 nešto popravljena (vjerojatno bolji senzor) i može se raditi dugačka ekspozicija noću. No te novce ja ne mogu skupiti, tako da...
Xiaomi Yi ima isto tako bolji senzor od Mobius kamere za loše svjetlosne uvjete, samo je ta kamera u startu skupa (još uvijek drži višu cijenu od prošlogodišnje). A i teška je - nekih 80 grama ili tu negdje (meni je i ovih 34 grama sa modificiranim mobiusom puno).
LP,
milan
---