Odg: Wind f3k Reply #15 – October 07, 2010, 11:17:09 pm "ovo je model po kojem ću radit kalup, izrađen je od belze i potom obrđen sa šprickitom " 1 posta više Pozdrav,Matejhttp://msaviomodelarstvo.blogspot.com/
Odg: Wind f3k Reply #16 – October 15, 2010, 08:43:18 pm Ako Matej dopusti nastavit cu u njegovoj temi...posto zbog viroze nemogu iz stana, vrijeme si kratim pripremom jezgri za vakumiranje. Najprije je valjalo jezgre pazljivo obrusit u konacni oblik krila, a zatim improviziranom rezalicom pazljivo izrezati utor za remenjacu. Rezalicu sam prepravio od jedne odsluzene iz skolskog kompleta za tehnicki i starog punjaca za mobitel. Zica je celicna promjera 0,4mm.
Odg: Wind f3k Reply #17 – October 15, 2010, 11:00:18 pm samo dajte, nesmeta mi nimalo sto stavljate postove, i ja sam bolestan već 5-6 dana i zato nisam išo do kluba, pa tako da nema ni novih postova... Pozdrav,Matejhttp://msaviomodelarstvo.blogspot.com/
Odg: Wind f3k Reply #18 – October 16, 2010, 12:31:40 am par pitanja za graditelje, da li planirate stavljati neku letvicu na napadni rub ili samo remenjača u sredini?kod rezanja stiropora, da li se uzima odmah u obzir i debljina balze, stakla i ostaloga, pa se odmah reže tanjiodnosno da li mu "smeta" ako se malo "podeblja"ako može malo više slika plankiranja, pogotovo završeci, napadna i izlazna
Odg: Wind f3k Reply #20 – October 16, 2010, 10:09:23 am Cilj je napraviti profil sto slicniji orginalu pa tako ako radis plank od balze onda moras svakako i jezgru izrezati tanju za debljinu balze a ako budes vakumirao samo tkaninu na jezgru, tada ne tanjis nista jer ugrijana zica ionako poskida tih nekoliko desetinki. U mojoj varianti vakumiranja tkanine direktno na jezgru ne radim posebno napadnu od letvice vec postoje dva nacina:1. Traka širine 3 cm se stavlja prije vakumiranja na prednji dio krila i zatim ide plank preko toga - nema puno naknadne obrade ali je nesto slabiji rub 2. Na napadnu se stavlja 1 karbonski roving, koji se kasnije pobrusi sto blize profiluPosudio sam sliku ex-modelara Omija da bude jasnija ova druga varianta:
Odg: Wind f3k Reply #21 – October 19, 2010, 11:18:52 am imam pitanje. znaći napravili smo luk za rezanje dužine oko metra, i sad problem je trafo. imali smo jedan mali koji nam je pregorio ali neznam od ćeg je, zanima me gdje se mogu nabaviti trafoi ili iz ćeg se mogu izvadit? koliko ja znam trafo bi trebao viti da daje oko 25-30 A snage kako bi se normalno rezalo, tj da trafo ne pregori a da se žica neistopi. Pozdrav,Matejhttp://msaviomodelarstvo.blogspot.com/
Odg: Wind f3k Reply #22 – October 19, 2010, 11:24:56 am Quote from: belovic on October 16, 2010, 10:09:23 amCilj je napraviti profil sto slicniji orginalu pa tako ako radis plank od balze onda moras svakako i jezgru izrezati tanju za debljinu balze a ako budes vakumirao samo tkaninu na jezgru, tada ne tanjis nista jer ugrijana zica ionako poskida tih nekoliko desetinki. U mojoj varianti vakumiranja tkanine direktno na jezgru ne radim posebno napadnu od letvice vec postoje dva nacina:1. Traka širine 3 cm se stavlja prije vakumiranja na prednji dio krila i zatim ide plank preko toga - nema puno naknadne obrade ali je nesto slabiji rub 2. Na napadnu se stavlja 1 karbonski roving, koji se kasnije pobrusi sto blize profiluPosudio sam sliku ex-modelara Omija da bude jasnija ova druga varianta:thx
Odg: Wind f3k Reply #23 – October 19, 2010, 01:36:15 pm Quote from: foker on October 19, 2010, 11:18:52 amimam pitanje. znaći napravili smo luk za rezanje dužine oko metra, i sad problem je trafo. imali smo jedan mali koji nam je pregorio ali neznam od ćeg je, zanima me gdje se mogu nabaviti trafoi ili iz ćeg se mogu izvadit? koliko ja znam trafo bi trebao viti da daje oko 25-30 A snage kako bi se normalno rezalo, tj da trafo ne pregori a da se žica neistopi.potrazi na nekom otpadu staro audio pojacalo ili muzicku liniju tamo imas jake trafoe za napajanje
Odg: Wind f3k Reply #24 – October 19, 2010, 04:43:12 pm hvala na odgovoru laki Pozdrav,Matejhttp://msaviomodelarstvo.blogspot.com/
Odg: Wind f3k Reply #26 – October 25, 2010, 12:51:24 am evo mene opet, ujutra krećem u osnovnu nabavu materijala, znaći da će se uskoro i krenut konačno radit, jedino me brine trafo, još ni T od njega.... Pozdrav,Matejhttp://msaviomodelarstvo.blogspot.com/
Odg: Wind f3k Reply #27 – October 26, 2010, 09:32:27 pm Izrada krila nastavlja se izradom remenjace. Kao sto sam vec spomenuo ona je izrađena od balze 3mm sa okomitim godovima te 2 karbonske letvice 0,5x3mm koje sam na balzu zaljepio PU ljepilom te sve skupa ucvrstio kevlarskim koncem da se prilikom opterecenja nebi raslojila. Kad se remenjaca uljepi u jezgru sve skupa treba fiksirati dok se ljepilo ne osuši, te opteretiti na ravnoj podlozi da ne dođe do vitoperenja krila.
Odg: Wind f3k Reply #28 – October 26, 2010, 09:52:52 pm Quote from: belovic on October 26, 2010, 09:32:27 pm ona je izrađena od balze 3mm sa okomitim godovima te 2 karbonske letvice 0,5x3mm koje sam na balzu zaljepio PU ljepilom te sve skupa ucvrstio kevlarskim koncem da se prilikom opterecenja nebi raslojila. a krila.Još jedna zanimljiva gradnja 'Precizno kao Belović' .. Imam pitanje, zanima me lijepljenje karbonske letvice na balzu kod izrade ramenjače, naveo si da je upotrijebljen PU ! Obično sam koristio CAK ili epoxy smolu za lijepljenje karbona na balzu, PU mi se nije dovoljno dobro primao za karbon.Možda si namjerno upotrijebio PU jer je vrlo lagan, a sve je osigurano kevlarskim koncem da se ne razleti kod opterećenja ?Damir
Odg: Wind f3k Reply #29 – October 26, 2010, 10:12:45 pm Quote from: Diogen on October 26, 2010, 09:52:52 pmMožda si namjerno upotrijebio PU jer je vrlo lagan, a sve je osigurano kevlarskim koncem da se ne razleti kod opterećenja ?Upravo tako, PU je lagan a konac sprijecava da se sve ne rasloji mada ljudi cesto kod vakumiranja sa karbonskom tkaninom uopce ne stavljaju remenjacu tako da vjerujem da bude krilo izdrzalo sva opterecenja...