Skip to main content

Topic: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć (Read 10060 times) previous topic - next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Odg: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć

Reply #15
problem kod žena nije da ih nagovoriš da probaju letit, nego se jako brzo razočaraju i odma odustaju. onda slijedi još veće prigovaranje.
najbolje da ju nikad ni ne nagovaraš, bude pitala sama :D
 
za prvi let na livadu uzmi ductape i skalper, evenualno rezerve elisa.
prop saver je isto jako poželjno imati jer se prop drži sa gumicom pa u padu štediš ravnanje osovine motora, i propelere.
tu imaš primjer, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9   proizvod, ovisno o debljini osovine motora
http://www.himodel.com/sort.php?sub2=CU
 
 

Odg: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć

Reply #16
Bog Medo i dobrodošao. Tu smo negdje generacijski a i ja sam početnik tak da te kužim :)
Ako razmišljaš o samogradnji, pogledaj si moj Piper http://www.flyfreak.net/samogradnja/prva-rc-samogradnja-(depron)/.
A najviše ti se javljam zbog ljepila koje namjeravaš koristiti. Može to ali će biti dosta težak model !
Probaj neko poliuretansko ljepilo (PU bison timber max, UHU PU max...) i zaljubit ćeš se.  :P
Moja iskustva s tri identična krila koja sam radio za Pipera:

1.   108 gr  PVAC
2.     98 gr PU ali sam ga naljevao malo previše
3.     88 gr PU po Diogenovoj metodi
 
Pozdrav !
  
RC elektronika radi na bijeli dim. Kad bijeli dim izađe, elektronika je za baciti...

 

Odg: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć

Reply #17
ma za zenu treba imati jedan fini sporiji model i ide to ... moja je greska sto svaki model na kraju ispadne neka delta ili zagi pa je vec potrebno i vece iskustvo . a cinjenica je da ih to ne vlece ko nas pa je rijesenje u modelima koji nece da slete ...

Odg: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć

Reply #18
PU je zakon ...

Odg: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć

Reply #19
ma za zenu treba imati jedan fini sporiji model

To malo ovisi i o vrsti žene  :D :D
RC elektronika radi na bijeli dim. Kad bijeli dim izađe, elektronika je za baciti...

Odg: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć

Reply #20
3.     88 gr PU po Diogenovoj metodi
U zrakoplovnom modelarstvu ne postoji pojam 'Diogenova metoda', postoji jedino Diogenov poučak o određivanje srednje žice brushless motora: http://www.flyfreak.net/elektronika-i-baterije/brushless-motor-kontra-vrtnja/msg13256/#msg13256


Spajanje dvije ploće 3 mm deprona PVA ljepilom mi se ne čini dobitnom kombinacijom. Ne kažem da to nisam radio , ali se onda između te dvije polovice stavi ona 'rabic' mrežica za fasade na stiroporu. To dođe kao neka armatura, pa je taj sendvič žilaviji i otporniji na 'pilotiranje', mislim da negdje na ovom Forumu ima i opis te tehnike.
PVA nebi koristio jer treba ispariti voda, a depron je vodonepropusan pa treba onda peči na radijatoru, izbor bi bio epoxy smola ili PU.


Damir

Odg: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć

Reply #21
Možda je još nismo usvojili, ali na stranu šala, Diogenova metoda bi bila da se PU ljepilo pusti da prvo malo odradi pa tek onda nanosi na površine koje ćemo ljepiti ;)
RC elektronika radi na bijeli dim. Kad bijeli dim izađe, elektronika je za baciti...

Odg: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć

Reply #22
Tu metodu sa 'predbubrenjem' prvi su primijenili modelari iz USA, gdje je vrlo popularno Gorilla glue, jedna vrsta PU ljepila. Na taj način su spriječili da im se previše ljepila upije u obradak (drvo, stiro...depron) i istovremeno da im oko spojeva  ljepilo ne izbubri van kao da su sa purpenom ugrađivali prozore.
Istovremeno bez gubitka na kvaliteti spojeva, dobije se manja težina.
Damir

Odg: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć

Reply #23
meni je to PU ljepilo super, ali ne idem mirno spavati ako nesto kasno zalijepim pa mi se nece cekati da malo stegne. strah me sto bi ujutro mogao naci.
struja zakon, nitro USTAV


Odg: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć

Reply #25
3.     88 gr PU po Diogenovoj metodi

PVA nebi koristio jer treba ispariti voda, a depron je vodonepropusan pa treba onda peči na radijatoru, izbor bi bio epoxy smola ili PU.

Damir

To sam danas skužio kad sam izrezivao komade iz prethodno sljepljene ploče. Ispada da je spoj kako treba samo po vanjskim bridovima, dva-tri cm prema sredini. Definitivno je razlog na nepropusnost. Kad izrezujem dijelove iz sredine ploče, još uvijek curi ljepilo nakon par dana sušenja. OK, prelazim na PU ljepilo.

Pošto sam od samog početka naslućivao da bi sa "Drvofixom" moglo biti problema i da bi PU ljepilo bilo bolji izbor, surfajući sam nabasao na Metakemovu stranicu i postavio im pitanje što bi oni preporučili za ove moje spojeve. Evo odgovora:

"Poštovani,

Za tu namjenu možete koristiti naša dva poliuretanska ljepila Metacoll.

Ako se radi o jednom komadu to možete napraviti s jednokomponentnim ljepilom Metacoll PU-401 (pakiranje 600 g).

Ako se radi o većoj količini najbolje je to raditi s dvokomponentnim sistemom Metacoll Pur Extra (radi cijene). Pakiranje ovog proizvoda je u kantama komp. A 20 kg i komp. B 4,2 kg.

Lijepi pozdrav"

Što mislite o ovome i da li netko ima iskustva i sa tim ljepilom.


Jedno pitanje za amater_totala. Najprije, Piper izgleda mrak, koji je materijal korišten za izradu, da li je to Arbiton 6mm-ski, pošto vidim da je jedna strana glatka a druga ima uzdužne utore. Jedino sam zbog tih utora i kupio 3mm-ski i odlučio se na spajanje dviju ploča.


Odg: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć

Reply #26
evo, par zanimljivosti i naputaka što se tiče PU ljepila...

čvrstoća spoja sljepljenog PU ljepilom ovisi o poroznosti materijala jer PU prodire u pore i tamo se "usidri" (mehaničko blokiranje), tako da je neporozne materijale dobro malo nahrapaviti na mjestu spoja...
nadalje, jednokomponentno PU ljepilo očvršćuje reagirajući s vodom iz svoje okoline (zrak, drvo), zbog toga je idealna okolina s barem 8 - 12% vlage i okolna atmosfera s recimo više od 40% vlage... kod ljepljenja većih površina jednokomponentnim PU ljepilom je potrebno jednu stranu spoja namočiti vodom (najbolje poprskati) tako da voda bude dostupna za nesmetano odvijanje reakcije, u protivnom može doći do nepotpunog otvrdnjavanja zbog nedostatka vode... zato je za ljepljene većih površina "pametniji" odabir dvokomponentno PU ljepilo koje očvršćuje reakcijom između komponente A ("smole") i komponente B (utvrđivača)...
PU ljepilo kod otvrdnjavanja bubri i tako ispunjava pore materijala kod dobrog spoja ili ispunjava neravnine u spoju kod lošeg spoja... takav loš spoj zapunjen nabubrenim poliuretanom je zapravo veoma slab i prvi puca pri naprezanju (zato oprez, bubrenje PU nije izlika za šlampavu izradu spojeva  :D)... mislim da netreba napominjati da je dobra fiksacija spoja nužna kroz cijeli period otvorenog vremena sve do vremena početne čvrstoće... (bubrenje nije toliki problem kod Diogenove metode  8))
s PU ljepilom se može biti dosta štedljiv jer ga je potrebno vrlo malo za izrazito jake spojeve... tako je dostatan premaz koji na oko izgleda suh, tj. nije potrebno toliko PU da se sve cijedi prilikom fiksacije...
također spojevi ljepljeni PU ljepilom su nakon sušenja potpuno vodootporni i elastični... PU se prije stvrdnjavanja lako čisti acetonom ili denaturiranim alkoholom, a poslije stvrdnjavanja mehanički (nož, dljato, itd.)... jedna jako korisna činjenica je da se spojevi ljepljeni PU ljepilom jako lijepo mogu šmirglati i da se šmirgl papir ne zapunjava... ;)

evo, tolko od mene, ako ste već sve znali, slobodno preskočite post... :)



 

Ideš, ovo leti... :D

na stolu: BT 1/6 F4U Corsair
build log: http://www.flyfreak.net/samogradnja/bt-f4u-corsair-u-16-skali/
u zraku: Skyartec 182 Cessna

Odg: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć

Reply #27
Bravo Rob !
Vrlo iscrpno. Znači dobra je Diogenova metoda :D
RC elektronika radi na bijeli dim. Kad bijeli dim izađe, elektronika je za baciti...

Odg: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć

Reply #28

[/quote]


Jedno pitanje za amater_totala. Najprije, Piper izgleda mrak, koji je materijal korišten za izradu, da li je to Arbiton 6mm-ski, pošto vidim da je jedna strana glatka a druga ima uzdužne utore. Jedino sam zbog tih utora i kupio 3mm-ski i odlučio se na spajanje dviju ploča.
[/quote]

To je 5 mm Arbiton ecco max, rebrast s jedne strane. Nije idealno ali zadovoljava. Mnogi rade modele upravo od njega. Marijom je objasnio u jednom postu kako nabaviti potpuno glatki Arbiton od firme Famy (Mlinovi) ali trenutko ga ne mogu pronaći :(
RC elektronika radi na bijeli dim. Kad bijeli dim izađe, elektronika je za baciti...

Odg: Moj prvi post, moja prva molba za pomoć

Reply #29
Ili je o Arbitonu ipak pisao Kobac?? :-[
RC elektronika radi na bijeli dim. Kad bijeli dim izađe, elektronika je za baciti...