Skip to main content

Topic: piper cub (Read 10951 times) previous topic - next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Odg: piper cub

Reply #15
Pa ja sam napisao da Piperi u skali nemaju dihedralu. Nisam ja rekao da bolje leti bez dihedrale. MPX radi kao nekakvog "Cuba" bez ailerona itd.
Možeš ti napravit kak hoćeš, ali pravi Piper nema dihedralu i to je to, ak želiš da bude u skali radiš bez :)

Odg: piper cub

Reply #16
Ma iskreno nisam znao da je flat nisam nikada primjetio ;)

Imao sam neki nacrt i radio sam po njemu i ispalo ok.

Malo pretežak, balsa ali zbog krivog setupa i masiv nog landing geara.

kad sam to olakšao, letio je sporo i imao u biti super stall karakterisitke, skoro pa lebdio, s 1000mah batkom letio bi 15 minuta minimalno, laganini.

I onda sam napravio par krila od deprona jer sam jednom malo zakačio travu, popucale gumice na krilu i krilo se potrgala folija malo, mala šteta.

Pa išao napraviti backup ;)

Kad sam probao leti ali nekako ne tako po liniji bi rekao, kao da više bježi, da jače reagira na vjetar, e sad ne znam jel to zbog deprona i oblika krila, isto je profil, ili jer je flat.


Odg: piper cub

Reply #17
Koliko ja znam zbog dihedrale se model pokušava vratiti u vodoravni položaj (po aileron osi).

Odg: piper cub

Reply #18
evo dio trupa.

Odg: piper cub

Reply #19
Koliko ja znam zbog dihedrale se model pokušava vratiti u vodoravni položaj (po aileron osi).
Po uzdužnoj osi.

Dihedrala dakle daje bočnu stabilnost modelu: ako žlimo da nam eleroni imaju bolji učinak, dihedralu treba minimalizirati na 2-3 stupnja.  Za male modele, bolje je ostaviti dihedralu jer su jako nemirni.
Ako povećamo dihedralu preko neke vrijednosti, neutralna točka pomoće sa malo unazad, pa onda tako treba i korigirati težište, a time se utiče na letne karakteristike modela.
Slobodnoleteći modeli imaju uglavnom dihedralu u obliku 'uški' i težište dosta nazad (dio uzgona generira se na horz. stab).
Kod primarnih trenera, kakav je i ovaj Piper, težište se najčešće projektira na 1/3 od napadne ivice krila uz razliku kuteva horz.stab. i krila oko 2,5 stupnjeva. Time se postiže dosta povoljan odziv modela na RC komande, tj. nakon malo vježbanja model je jednostavno držati pod kontrolom jednim 'osjećajem za položaj palice'. (Zato su meni motrnjaci dosadni jer rade ono što želiš , kod dobrih jedrilica - nikad ne znaš što je sljedeće  :D )
Damir

Odg: piper cub

Reply #20
Da, to bi bila os po kojoj djeluju aileroni :)

Eh sad, ovisi o tipu modela i načinu leta, ne leti isto jedan 3D srednjekrilac s težištem full iza, jedan visokokrilac (trainer), niskokrilac (WWII fighter) itd. (mislim, znam da ti to znaš Damir, samo gnojim jel :D), jet...
Iskreno - meni je sve manje-više zabavno dok se leti k'o da nije tvoj  :D

 

Odg: piper cub

Reply #21
evo jos malo trupa.

Odg: piper cub

Reply #22
evo jos malo trupa.

sve si uradio veoma uredno,
narocito u prednjem dijelu,tu gdje ti nalijeze Krilo na Trup pa kod napadne Ivice krila i izlazne ja ti predlazem Rebro od Spera,
ako ne uradis pokajat ces se vec kod prvih startova,

Pozz, iv

Odg: piper cub

Reply #23
ispod krila idu dva komada spera, naprijed i nazad tocno kako ste rekli.
jos ih nisam stavio, ali budem.

Odg: piper cub

Reply #24
osmirglo sam krilo konacno danas.
blizi se kraju, pocet cu sad polako presvlacit kontrolne povrsine i slagat elektroniku.
jos treba i zaljepit rep i postavit drvene vodilje za push rodove.

Odg: piper cub

Reply #25
Jako lijepo i uredno.

No ovaj firewall mi jako izgleda kao balsa?
Čisto prijedlog, možda neki šper preko toga?

Odg: piper cub

Reply #26
firewall je motor mount?
od 4mm sperploce je to napravljeno, ova trokutasta pojacanja su od balze.
i stranice nosa su od balze.

polako dosta radim, ali ima gresaka..
malo mi ukrivo ide trup, nije se to sve spojilo kako treba.
ali valjda ce bit ok ako rep zaljepim kako treba u odnosu na krila.

Odg: piper cub

Reply #27
ja na 4 mm sper montiram .46 metanol motore i nikad nikakvih problema. do 500 W ekektro ne bi stavljao deblji firewall od 2 mm.
pricam naravno o aviosperu, a obican sper za kuhinje ne bih stavljao nigdje na model, bolje je napraviti balza sper koji ce biti laksi i cvrsci od obicnog spera.

to radim tako da izrezem 3 komada balze s time da su godovi ploce koja ide u sredinu pod 90 stupnjeva u odnosu na vanjske. u pevecu sam jos davno kupio neku traku od stakla u kolutu (mislim da se to zove mata i da se koristi za izradu camaca, spojlera, branika i jos kojecega) koju stavljam izmedju svih plocica balze. sve prvo namazem pet minutnim epoksijem i jakko stisnem. za 15 minuta imam komad spera koji je jako cvrst, a stvar nije preteska. debljina i cvrstoca spera naravno ovisi o debljini balze koja se koristila.
struja zakon, nitro USTAV

Odg: piper cub

Reply #28
Ma ja sam pitao jel mi je djelovalo kao balsa od 4-5 mm. ja uvijek imam avio šper koji je totalno duge boje i uzorka.
A šperploča ide samo kao ojačanje ispod motora na depronce, naravno kad pri ruci nije neki zgoan ostatak avio špera.

Odg: piper cub

Reply #29
di se nabavlja uopce taj aviosper?
ne treba mi zasad, ali svugdje ga srecem u nacrtima.

trenutno koristim obicni 4mm sper iz bauhausa, ili dva komada 1mm balze spojene zajedno epoxyem.
pazim na okomite godove kad spajam balzu.